Keresés

Máris eltelt egy hét?!

Hihetetlen, milyen gyorsan telik az idő! Észre sem veszi az ember, és már csak néhány nap van hátra abból a 2 hétből, ami indulás előtt még egy örökkévalóságnak tűnik.

A tanfolyamon robogunk tovább. Hétfőn eljutottunk a számolási eljárások megbeszéléséig. Mindegyikhez kapcsoltunk feladatokat, gyakorlati példákat. Továbbra is rendszeresen kipróbáljuk mi is a feladatokat, pakoljuk a korongokat, használjuk a színes rudakat.

Ezek után folytattuk a 2. osztályos műveletek feldolgozásával. Először a meglévő ismereteket bővítjük 30-as számkörben, ezután következik szorzás, bennfoglalás és egyenlő részekre osztás 30-as számkörben.

Nagyon érdekes, hogy felnőtt fejjel milyen, egyébként teljesen egyértelmű dolgokra jövünk rá, milyen egyszerű és nagyszerű dolgokat tanulunk meg. Megtanultuk például a kettes számrendszert számolni és mutatni az ujjainkon. Tegnap este, a partról hazafelé még mindig ezt gyakoroltuk :D.

Kedden már a szorzó és bennfoglaló táblák tanításával foglalkoztunk. Szintén fontos ennél a témakörnél is az, hogy a valóságból, téri környezetünkből mutassunk példát a gyerekeknek, hiszen nekik így lesz a legkönnyebb megérteni azt, hogy miről is szeretnénk nekik beszélni. A valóságos eljátszások és érzékelések után jönnek a tárgyi kirakások, majd a képi olvasás. Érdemes ügyelni arra, hogy minden anyagrésznél meglegyen ez a folyamat, de ezt már az előző bejegyzéseimben is leírtam.

Az eszköztár ezeknél az anyagrészeknél is szinte végtelen. Használhatunk pl.: hajtogatót, szögestáblát, a testünket, érméket, pénzt, apró tárgyakat, edényeket, érzékeléshez kapcsolható számlálásokat (érintése, tapsolás...), stb.

Beszéltünk még a szorzótáblák kapcsolatáról is. Fontos az ismeretanyagok egymásra építése, és természetesen a tapasztalásra, megfigyelésre és megértése építés. A szorzótáblák megismertetése után olyan összefüggésekre fognak a gyerekek maguktól rájönni, ami néha még számomra is újdonság itt a képzésen. Az egyik ilyen például az, hogy a 9-es szorzótáblát milyen gyönyörűen és egyszerűen be lehet mutatni a két kezünkön.

Vasárnap néhány társammal ellátogattunk a Brijuni szigetcsoport egyik szigetére, ahol Tito, volt jugoszláv elnök magánrezidenciája működött. A szigetre Fazana kikötőjéből indul a hajó. A szigetet körbe lehet sétálni, vagy van lehetőség idegenvezetés kérésére, akkor kis vonattal lehet körbejárni a szigetet. Mi a vonatozást választottuk (a jegy többe kerül), és körülbelül 1 óra alatt megnéztük a sziget főbb látványosságait. Utána elsétáltunk és megnéztük Tito Cadillacjét, illetve van egy fényképes kiállítás, ahol megnézhetjük, hogy mennyi nemzet elnöke, képviselője, híres színész és színésznő látogatta meg őt ezen a szigeten. Az ide látogató elnökök általában hoztak 1-1 állatot, így állatpark is található a szigeten.

A hosszú és tartalmas hétvége után hétfőn és kedden a parton és a vízben pihentünk.